onsdag den 18. november 2015

Filmfestival

Vores film tager udgangspunkt i professionel kommunikation, hvor vores vinkel er positiv og anerkendende. 
Nedenstående artikel beskriver en undersøgelse udarbejdet af BUPL (Børne- og Ungdomspædagogernes Landsforbund), som viser at nordjyske pædagoger er alene med for mange børn af gangen. 
Vores film er tænkt som et modspil til denne undersøgelse og viser derimod en positiv og anerkendende måde hvor pædagoger laver noget sammen med børnene.  
Ydermere er vores film opstillet fiktivt, dog synes vi at der skal være en postitiv indgangsvinkel på pædagoger i børnehaver, hvilket er grunden til at vi har gjort som vi har. 

Læs artiklen her:
http://www.tv2nord.dk/artikel/349858:Regionale-nyheder--Nordjyske-paedagoger-er-mest-alene-med-bOernene 

Se hele undersøgelsen her: 
http://www.bupl.dk/iwfile/BALG-9WABTV/$file/Alenetidsunders%F8gelse.pdf  


Her er et lille indblik i, hvad vi har lavet i dette forløb.


Vi glæder os meget til at vise jer vores film, og ser selvfølgelig også frem til at se jeres!


PS. Man må gerne hygge lidt selvom man laver film

- Pædagoggerne

5 kommentarer:

  1. Hej gruppe 1.
    Skide flot film! Vi synes det er vildt, at I har engageret jer så meget i det ved, at I har opsøgt både en børnehave og 24 Nordjyske. Vi synes det er meget professionelt lavet med filmiske virkemidler, såsom jeres valg af kameravinkler, lyd og skuespil.

    De kærligste hilsner,
    Gruppe 6.

    SvarSlet
  2. Hejsa!

    Er filmens budskab klart?
    Budskabet var til dels klart, da i var i en børnehave og var anerkendende pædagoger. Det var dog ikke til at tyde hvad professoren ville fortælle.

    Hvordan formidles budskabet til målgruppen?
    Budskabet formidles gennem børnehaven, da det er her man ser det hele i praksis. Derudover er nyhedsindslaget med til, at man får en endnu bedre forståelse.

    Hvordan virker anvendelsen af filmiske virkemidler?
    Gode effekter og filmiske virkemidler, fedt tænkt med et nyhedsindslag. Nyhedsindslaget var meget gennemtænkt, og med til at fange os som publikum. Derudover er det et kæmpe plus, at i er i 24 nordjyske, da det er en god effekt.

    Hvordan kunne filmen forbedres?
    Børnehave scenerne var til tider meget rodet, da i ofte snakkede i munden på hinanden. Derudover var det ikke til at tyde hvad professoren ville formidle. Nyhedsværter kunne også have snakket mere tydeligt, da det til tider lød mumlende. Så det der kan forbedres i filmen er lyden.

    Mvh
    Gruppe 5.

    PS godt arbejde! 👏🏽

    SvarSlet
  3. Hej med jer. Vi synes i har lavet en god og sjov film og rigtig fede location i havde fået jer. God ide at I havde inddraget børn. Rollen med børnene kunne sproget godt have været tydeligere.

    SvarSlet
  4. Hej med jer :)
    God ide at lave noget research inden filmen. Her er vores kommentarer:

    Er filmens budskab klart:

    Budskabet var rigtig godt, men vi kunne godt have ønsket at det var blevet vist tydeligere i børnehaven.

    Hvordan formidles budskabet til målgruppen:

    I formidlede det godt i studiet, og det fangede os som målgruppe. I børnehaven blev det lidt mere uklart.

    Hvordan virker anvendelse af filmiske virkemidler:

    Det var bare super godt! Både scener, vinkler, lyd og klipning var godt konstrueret.

    Hvordan kunne filmen forbedres:

    Scenerne i børnehaven kunne laves mere klart. Der er var meget snak i munden på hinanden, og det kunne måske ændres lidt, så der blev fokuseret mere på hvad hver enkelt pædagog sagde til børnene.

    Men alt i alt en rigtig god film :)

    Hilsen gruppe 2

    SvarSlet
  5. Hej med Jer
    Tak for filmen idag til festivallen.

    Er filmens budskab klart?
    Vi er lidt i tvivl om budskabet - vi kunne se nærværende pædagoger og kultur med børn, men hvad var budskabet?

    Hvordan formidles budskabet til målgruppen?
    Var det professoren, der skulle formidle budskabet? Vi kunne desværre ikke høre, hvad han sagde.

    Hvordan virker anvendelsen af filmiske virkemidler?
    Intro og nyhedstemaet var rigtig godt. Lys, vinkel og musik var super godt.
    Anvendelsen af noter på skødet af professor virkede distraherende. Lyden i børnehaven var ikke god. Vi kunne ikke høre professoren.

    Hvordan kunne filmen forbedres?
    I burde fokusere på budskabet, så vi bedre forstod filmen.
    Professorens udtalelser var udtydelige og vi tror, at vi missede pointen i filmen ved ikke at kunne høre ham, så lyden burde forbedres.
    Mangler i praksisfortælling?

    God weekend.
    Bedste hilsner
    Gruppe 4

    SvarSlet