mandag den 23. november 2015

Evaluering på modul 2

Vi har fået til opgave og give eksempler på hvor man på bloggen kan se, at vi har opfyldt læringsmålene:

  • Har grundlæggende viden om og færdigheder i kropslig, æstetisk og kognitiv kommunikation med henblik på at kunne indgå i kommunikative sammenhænge med forskellige målgrupper.

Introduktion til feltstudie:
- Onsdag d. 7/okt. – Planlægning af forældresamtale
- Mandag d. 12/okt. – Planlægning af tur i zoologiskhave
- Mandag d. 12/okt. – Portfoliospørgsmål fra 10/10 – om kognitiv kommunikation ift. fortællinger/narrativer.  

Vores styrker og svagheder – metakommunikation
- Vores måder at forstå os selv og hinanden på.
- 20 okt. observeringer af hinanden – hvordan vi så hinanden

Kan reflektere over kommunikationens betydning for relationsarbejde i pædagogiske sammenhænge med henblik på at fremme trivsel, socialisering og inkluderende fællesskaber.

Mandag d. 12/10 – portfoliospørgsmål fra 9/10 om livsfortællinger
- Have blik for børne/bruger perspektiv
- Forsøge at forstå deres verden
- Skabe positive fortællinger om barnet – se ressourcer.

Mandag d. 26/10 – portfoliospørgsmål fra 22/10
- Tryg sammenspilende atmosfære
- Skabe deres egen identitet
- Spejling af pædagoger/børn gennem leg
- Hvordan vi som pædagoger kan være med til at skabe en sammenspilende atmosfære.
à Være imødekommende, slippe kontrollen  og lade børnene udforske og være nysgerrige. 

Torsdag d. 5 nov. – Professionel kærlighed
- Det er vigtigt og blive elsket og værdsat:
1  "Mentalisering” er evnen til at se og forstå sin egen og andres adfærd som udtryk for indre mentale tilstande"
2  "Den dominerende opfattelse indenfor moderne udviklingspsykologi er, at barnets udvikling af et selv først og fremmest er forankret i en social kontekst"
3. Bygger på barnets relationserfaringer med andre.

Mandag d. 9 nov.  – portfolio fra onsdag d. 4/11  - relationsarbejde/ICDP
- De 8 samspilstemaer

--> Den følelsesmæssige dialog/samspilstema 1-4
--> Meningsskabende dialog/samspilstema 5-7--> Den grænsesættende dialog/8

Tirsdag d. 17/11 – portfolio fra 10/11 – online mobning
- Nye måder at se/forstå mobning op.
--> Se på miljøet i stedet på personerne --> Ikke fastholde rollerne --> Online – det vil altid være der, anonymt osv.
Kan støtte udviklingen af andres sprog og kommunikationskompetencer med blik for relation og kontekst.

Onsdag d. 21/okt. – Arbejdsspørgsmål fra 19/10 om sprogudvikling
- Vendespil 

Mandag d. 2 nov. – Opsummering fra d. 30/10 – vores 3 plancher --> Tage initiativ til og være kreativ med børnene = fremme deres sprog/ kommunikationen. 


Afslutning på modulet:
Vores film som afspejler hvad vi har fået ud af modulet og synes er det vigtigste:
- Torsdag d. 12 nov. – Storyboard
- Onsdag d. 18 nov. – Filmfestival
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar